dimarts, 8 de gener del 2008

"Via Augusta" 6a/A2, perseguint la ètica



Seguint amb la saga de vies de l'Armand Ballart i de la Mussara, la Marta i jo ens n'anem a fer la "via augusta", una altra de les joies del Sector Taronja. L'altre dia creuava pel mig el gran sostre, ara el creuem en horitzontal... És una via amb segell Armand. Un personatge que té molts retractors però del qual em fascina el seu estil únic. En aquesta via queda palesa la seva ètica i la seva intuició operturista. Època en que l'estil i l'etica cada cop estan més venuts.
Ara que estic fent la trilogia Ballart al Pilar del Segre també la continuo al Sector Taronja: "Mi primer amor", "La belle epoque", "Via dels Artistes" i "La via augusta". Totes més tant deixant un bon sabor de boca. Doncs...

Comencem per un llarg d'A2/V+ que obre la marta que tenia ganes de picar. Us he de dir que d'A2 no te res. Realment és un A1 que és solventa amb uns passets de tascó i algun friend mitjà.

Tot i que la Marta li va cascar una V ben parida o no...



El següen llarg és el que li dona el nom a aquesta via. Un flanqueig d'uns 25 metres en un placa tombada graduat de IV+ amb "un" burí al mig. La veritat que és un dels passatges més guapos de la via, tot i que tots els llargs de la via són brutals.


El següent llarg és el més tunero de tots. Un llarg mig fissurat i de placa graduat de V+ que és bastant dur. Jo ja l'he vist graduat en alguna ressenya de 6b, us ho podeu ben creure, és força dur. Acaba en un flanqueig molt vibrante i arribem a la reunió compartida de la via dels artistes.



L'ambience s'observa a la mirada...

L'últim llarg gaudeix d'un ambient espectacular. Supera el sostre flanquejant per l'esquerra amb un pati d'escàndol. És suposadament el llarg de 6a, tansols és un pas extrany amb molt d'ambient, però no és ni molt menys tan dur com l'anterior. És protegeix molt bé amb friends mitjans.


Aquest llarg no és obligat, pots sortir en A1 de frinds a caldo com va fer la Marta. Nosaltres vam baixar en 2 ràpels per la via "el preu d'un somni". Us la recomano de totes totes. Genial per gaudir d'ambiente massimmo!!

7 comentaris:

PGB ha dit...

Osti Kletterer, fa res vaig veure la ressenya de la Via Augusta a no se on... cagun dena. No me'n recordo!

Com li manxa la Marta!! Ole ole bous!!! Que esteu fets uns bous!!!

A seguir tatxant vies ;)

Llorenç ha dit...

Ep!!!!

te molt bona pinta! i m'alegra saber que no cal portar claus! així es pot convertir en una via que podem anar a fer!!

Ah!! informació adicional(PGB aquesta memoria!) fa poc la van fer uns altres bloggers:
http://xavidiez.blogspot.com/2007/11/via-augusta-para-coleccionistas.html

Felicitats Kletterer!

Mohawk ha dit...

Fa temps que li tinc ganes, que tal el 6c d'entrada, és factible?

Unknown ha dit...

Kutres: doncs val molt la pena, si us espereu una mica potser la veureu arreglada, tot està bastant cutre, els burils estan ultra rovellats.

mohawk: doncs no se pq vaig tenir q despitonar i no ho vaig poder probar, xo es veu bastant dur, jo ho vaig veure més dur de 6c a simple vista. hi ha 2 spits, prova avere q tal.

PGB ha dit...

Hey kutre's, merci! Ja deia jo que l'havia vist feia res! :P

Tinc una memoria de pescaoooo i mes encara ara que vaig ultra liat amb la feina i el PFC... la mare que em va parir!

Unknown ha dit...

mohawk: ara he vist que a la guia de la mussara, la del luichy, li marquen 7a+ a aquest llarg.

Perelics ha dit...

Hola nois el bloc que es mou del primer llarg ja no es mou . Ara és pot ficar un camalot del 3 .